• Badanie cholesterolu wykazało podwyższony poziom LDL?
  • Masz podwyższone trójglicerydy?
Nie można ich lekceważyć. Według najnowszych badań są one przyczyną zawałów serca i udarów mózgu. Sytuacja nie wygląda jednak beznadziejnie!
Musisz o siebie dbać. Podstawą jest ograniczenie spożycia produktów, które podnoszą poziom złego cholesterolu (LDL) oraz trójglicerydów:
  • pokarmy, które w składzie zawierają mleko, jaja i cukier (naleśniki, placki,ciasta, lody itp.),
  • tłuszcze zwierzęce (smalec, łój, masło krowie),
  • pokarmy mięsne (parówki, kiełbasy, kotlety, szynki itp.),
  • tłuste sery, twarogi, jogurty,
  • słodycze,
  • kawa z kofeiną (tzw. fusiasta),
  • potrawy smażone , tłuszcze i oleje rafinowane, margaryny, kruche ciastka,
  • prażone orzechy i ziarna.
Zalecane jest spożywanie pokarmów, które nie podnoszą  poziomu cholesterolu we krwi. Należy do nich większość pokarmów pochodzenia roślinnego (owoce, warzywa, zboża, kasze, rośliny strączkowe, orzechy i nasiona nieprażone).
Na szczególną uwagę zasługują te, które pomagają obniżyć poziom złego cholesterolu i trójglicerydów we krwi:
  • owies,
  • czosnek
  • olej z oliwek tłoczony na zimno (Extra Vergine).
Wartościowym dodatkiem są również zioła obniżające poziom cholesterolu.
Sklep internetowy Shoper.pl