W Polsce bardzo aktywnie rozwija się branża budowlana. Firmy działające w tej przestrzeni stosują różne metody pozyskiwania nowych klientów, a narzędzia marketingowe mogą być bardzo przydatne. Jak powinien być marketing firmy budowlanej?

Stwórz stronę internetową

Strona musi dobrze wyglądać, a także umożliwiać szybkie znalezienie potrzebnych informacji. Warto umieścić na nim portfolio, aby każdy mógł zobaczyć efekty pracy i zrealizowanych projektów. Strona jest wizytówką firmy budowlanej, ale to nie wszystko. Zastosowanie w treści odpowiednio dobranych słów kluczowych pozwala na wyższą pozycję w Google i promocję w regionie. Strona może być również wykorzystywana do tworzenia wizerunku firmy i zostania ekspertem w swojej dziedzinie poprzez zamieszczanie merytorycznych blogów lub tekstów eksperckich. Pozwala także na budowanie trwałych relacji z klientami.

Wykorzystaj social media

Firmy z branży budowlanej mają swoje miejsce w mediach społecznościowych. Najważniejszą zasadą jest wybór odpowiedniej strony internetowej i tworzenie treści odpowiadających odbiorcy. Najpopularniejsze kanały to Facebook, Instagram, Twitter, YouTube i LinkedIn. Media społecznościowe pozwalają zwiększyć ruch na stronie i dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Angażujące posty wywołują odpowiednie reakcje użytkowników, jednocześnie budują pozytywny wizerunek firmy i skracają dystans między firmą a jej klientami.

Inne działania marketingowe

Marketing kojarzy się obecnie głównie ze światem internetowym, ale firmy budowlane nie powinny zapominać również o działaniach poza internetem. Mówimy nie tylko o dużych reklamach, ulotkach czy reklamie w lokalnych mediach, ale także np. o obecności na różnego rodzaju targach. Dobrym pomysłem jest również oferowanie partnerstw przy wydarzeniach dopasowanych do profilu działalności.