Pozycjonowanie stron internetowych w XXI wieku wymaga sporo cierpliwości, świadomości oraz zaangażowania. Nieważne, czy prowadzisz prywatny blog, stronę firmową czy sklep internetowy – musisz zadbać o widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania. Tylko 25% użytkowników internetu zagląda na drugą stronę wyników, więc jeśli zależy Ci na uzyskaniu autorytetu, konieczne jest skorzystanie z narzędzi SEO.
Backlinki, czyli jak zaznaczać swoje miejsce w sieci?
Dziś dowiesz się, czym jest SEO off-site, czyli poza strukturą witryny internetowej. Jedną z najważniejszych strategii jest w tym temacie pozyskiwanie linków przychodzących, a więc takich, które znajdują się na innych witrynach, ale prowadzą właśnie do naszej. Im więcej linków przychodzących z autorytatywnych źródeł, tym wyższa pozycja rankingowa.
Czym charakteryzuje się wartościowy link przychodzący?
- dopasowaniem tematycznym,
- wysoką pozycją domeny,
- naturalnością,
- widoczną lokalizacją w treści,
- atrybutem o mocy SEO.
Atrybuty linków
Możemy wyróżnić cztery najważniejsze atrybuty linków. Pierwszy to dofollow, czyli atrybut przekazujący najwięcej mocy SEO, który sugeruje, że dana strona jest warta odwiedzenia. Drugi rodzaj to nofollow, atrybut sugerujący wyszukiwarce, aby nie brał danego linku pod uwagę w trakcie oceny. Pozwalają one na utrzymanie równowagi. Trzeci rodzaj to uzyskane płatnymi metodami linki sponsorowane. Ostatnim zaś jest UGC, czyli atrybut wytworzony przez użytkowników sieci w trakcie udostępniania danej strony.
Jak możesz się domyślić, najlepsze będą dla Ciebie linki z atrybutem dofollow, pozwalają one na osiągnięcie wysokiego poziomu link juice, a więc mocy SEO, którą przekazuje nam popularna witryna, pozwalając, aby nasza stała się bardziej wartościowa.
Metody pozyskiwania linków przychodzących
W kontekście pozycjonowania strony internetowej trzeba zwrócić uwagę na to, skąd pochodzą linki przychodzące. Wybierając dane miejsce, musimy skupić się na wyżej opisanych czynnikach. W takim razie jakie miejsca będą najlepsze na ich pozyskiwanie?
- media społecznościowe,
- wpisy gościnne na blogach (guest blogging),
- artykuły sponsorowane,
- fora internetowe,
- ogłoszenia,
- wirtualna wizytówka Google My Business.
Podsumowanie
Link building to filar działań promocyjno-marketingowych w cyfrowym świecie. Jest to praktyka, która potrafi się sama napędzać, dzięki czemu stwarza możliwości podobne do tradycyjnego marketingu szeptanego. Zadbaj o swój wizerunek, wykorzystując linki o wysokiej jakości.