Twoja strona, mimo że wydaje Ci się atrakcyjna i bogata w treści nie cieszy się zbyt dużym ruchem organicznym? W takiej sytuacji najczęściej problem leży głębiej, być może w warstwie technicznej. Nie posiadasz jednak doświadczenia w pozycjonowaniu i optymalizacji witryny – co zrobić w takim przypadku? Odpowiedź jest prosta, SEO i korzystne pozycjonowanie np. pozycjonowanie sklepów internetowych shopGold.

Audyt – o co chodzi?

Jest to określenie na niezależną ocenę ekspercką danej organizacji, systemu, procesu, produktu, a w naszym przypadku strony internetowej. Ważne w tym kontekście są wewnętrzne przepisy oraz cele danego podmiotu. Audyt SEO ma za zadanie wskazać na wczesnym etapie różnego rodzaju nieprawidłowości, które należy poprawić, aby przywrócić efektywność. Audyt pozwala również określić, która platforma najlepiej sprzyjać będzie naszemu interesowi. Jeżeli witryna zostanie należycie zoptymalizowana, a pragniesz rozwijać się w sektorze e-commerce, dobrym rozwiązaniem może być pozycjonowanie sklepów internetowych shopGold.

Rodzaje

 

  • audyt manualny – są to działania wykonywane przez eksperta w sposób ręczny, to najbardziej czasochłonny proces, jednak cechuje go wysoka szczegółowość,
  • audyt automatyczny – w tym przypadku posługujemy się narzędziami, które samodzielnie sprawdzają parametry techniczne strony, brakuje w nim jednak interpretacji wyników,
  • audyt manualno-automatyczny – połączenie dwóch wcześniejszych metod, które razem dają pełny obraz.

 

Rodzaje ze względu na zapotrzebowanie 

W tym przypadku możemy wymienić audyt SEO on-site i off-site, audyt techniczny, ocenę podstawowych wskaźników internetowych Core Web Vitals, audyt słów kluczowych, konkurencji, contentu czy renderowania JavaScript. Mówiąc wprost, są to mniejsze audyty skupiające się na poszczególnych elementach, z których składa się witryna internetowa. Tak więc nie zawsze audyt musi być działaniem holistycznym.

Na czym polega audyt strony pod kątem SEO?

SEO, czyli Search Engine Marketing, to działania polegające na poprawieniu widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Z tego względu audyt opiera się na wdrożeniu ulepszeń, które zaowocują wysoką pozycją rankingową. Wykrywa on błędy na stronie w sposób kompleksowy. Nie rozwiązuje problemów, jednak tworzy listę zadań do zrobienia, aby spełnić wymagania robotów wyszukiwarek oraz potrzeby użytkowników.

Narzędzia pomocne w trakcie audytu 

Działając na polu optymalizacji i pozycjonowania, z pewnością wiesz, że do dyspozycji masz darmowe oraz płatne narzędzia zajmujące się poszczególnymi elementami technicznego SEO i czynnikami rankingowymi, ale również takie, które oceniają ogólną jakość witryny. Warto więc skorzystać z Google Search Console, Google Analytics, Microsoft Excel, PageSpeed Insight, Ahrefs, Senuto, Semstorm, Screaming Frog. 

Wnioski

Dowiedziałeś się czym jest audyt i wiesz również, że przy jego pomocy nawet bardzo źle stworzona witryna ma szansę stanąć na nogi i zostać zauważoną w wynikach wyszukiwań. Widoczność wzmaga również integracja witryny z korzystną jej platformą. Na przykład dla e-commerce bardzo korzystne jest pozycjonowanie sklepów internetowych shopGold, które z miesiąca na miesiąc zyskuje coraz więcej zwolenników i nie bez powodu. Atrakcyjna cena, wysoka efektywność, troska o SEO i UX oraz intuicyjność sprawiają, że pozycjonowanie sklepów internetowych shopGold staje się optymalnym wyborem dla większości witryn o charakterze e-handlowym.